Forber за Naturelle с LOVE & I Can Too Foundation

Forber за Naturelle с LOVE & I Can Too Foundation



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I Can Too е една от малкото организации в света, която може да се похвали с повече от 400 известни личности, включително Антонио Бандерас и Долф Лундгрен, като свои посланици. И над 250 музикални концерта, посветени на нейните каузи. Въпреки цялата подкрепа и популярност в Европа и Америка, поддържането на фондация не е лесна задача. Тази задача става почти невъзможна, когато пандемията предотвратява събития и
намалява желанието на бизнеса да прави дарения. В началото на 2020 г., след обичайната си ежедневна медитация, Нели Радева, основател и
президент на фондацията, реши, че е време да промени модела на финансиране. Години наред тя разчиташе на хора от бизнеса да я издържат. Вместо да зависи от тях, тя избра да създаде собствена компания и да финансира фондацията чрез нея. Така се ражда марката биокозметика Naturelle, която навлиза на пазара през есента на 2021 г. с първия си продукт – паста за зъби с розова вода. След това дойде серум и масло за лице с морски водорасли, последвано от вода за уста с розово масло.

„Наистина съм съсредоточена върху новите ни продукти“, казва Радева, която все още не е решила какъв процент от приходите на марката ще отиват за I Can Too.
Следващата голяма стъпка за Радева е да инвестира всичките си лични спестявания. „Не помня колко беше. Знам само това
От началото на пандемията тя не успява да наеме екип и върши всичко сама. Нейни приятели й помогнаха и именно те предложиха идеята за Naturelle.
Марката е логичен отговор на многобройните въпроси за това как Радева се грижи за кожата и здравето си. За нея това е много специална тема – тя дори споделя, че „винаги съм правила домашна паста за зъби с кокосово масло“.
На въпроса кога е започнала работа по I Can Too, тя признава, че работата с числа не е нейната силна страна. "Не помня дати, брой концерти и събития. Сигурно вече наближават хиляда, но не съм сигурен и не искам да заблуждавам. Дори не бих си спомнил, че съм регистрирал фондацията на 16 юни 2006 г., ако не празнувахме всяка година рождения му ден“, казва Радева.

Историята на фондацията започна с молба на Център за надежда, който се грижи за деца с увреждания - може ли Радева да намери кола, която да превози децата? По това време Нели Радева (тогава на 36 г.) живее от 20 години в Германия и има опит в медиите и организацията на събития. За да помогне, тя разработи маркетингова стратегия. Тя избра компания и насочи всичките си усилия към текущите нужди от медийно присъствие, за да може компанията да дари един от старите си автомобили на центъра. Въпреки усилията и
подготовката й, тя получи отказ. Няколко дни по-късно Радева видя всички материали, които е изпратила на компанията, качени на сайта й - макар и за друга инициатива. "Ако са имали нужда да ме откраднат, това означава, че в България има дефицит на идеи. Казах си, че наистина искам да помогна на тези деца, но за да стане това, трябваше да променя обществените представи ”, каза Радева, която реши да създаде фондация „И аз го мога” и чрез нея да представи проблема чрез красотата на изкуството и посланията на известните личности.

Тя избра името „И аз мога“, защото то казва точно това: „Всеки може да помогне на една кауза с каквото може. И също така, че децата с увреждания могат не по-малко от другите“. Можех да купя два или три апартамента, но вместо това си купих фондация. Приятелка й дала списък с най-известните български знаменитости и тя започнала да им звъни, без дори да знае как изглеждат. Голяма част от известните личности се включиха в инициативата, като няколко музиканти посветиха предстоящи концерти на I Can Too.

Радева успява да намери спонсори за всичко, което прави, включително и за заплатите на двама асистенти, които й помагат. Тя знае, че няма друг избор, защото „българските знаменитости не са толкова богати, колкото тези в чужбина” и не може да иска от тях постоянно да събират средства за фондацията. Затова и целта й е да започне да се говори по темата по различен начин, а не просто да набира капитал. „Много хора ме помислиха за луд. Те ми казаха: „Добре, обясни добре какво се случва с тези деца, но откъде ще дойдат парите за твоята фондация?“ Нейният екип все още се опитва да набира средства по лични начини. Така например по време на някои от концертите Нели Радева и нейните помощници продаваха тениски с логото на фондацията. „Първият път приготвихме 250 броя и продадохме само 3. Останахме там
цяла нощ, и тримата на щанда без никакъв значим резултат.“
Както се досещате, тениските не носят големи приходи, донякъде и защото Радева често ги подарява. Другата причина е, че идеята й за фланелките не е печалба. През 2008 г. Фондацията искаше да предизвика интереса на младите хора. И така, тя създава тениските и организира серия от фотосесии на знаменитости, носещи ги. Допълнително са създадени видеоклипове и снимки, които показват как протича снимачният процес. Интересът беше
голям, а Радева и до днес съжалява, че тогава нямаше акаунт в Instagram, за да достигне до още повече хора.

I Can Too става все по-популярен и хората започват да го търсят сами. Ето как се появиха няколко режисьори и предложиха да направят безплатно видеоклипове за Фондацията. Министерството на транспорта също даде своя принос за каузата, като постави транспаранти в превозните средства и спирките на градския транспорт.

„Не помня колко беше. Знам само, че можех да си купя два-три апартамента, но вместо това направих фондация.”

Столична община разреши на фондацията да ползва своите билбордове. "Подариха ни много билбордове. Ако трябваше да ги плащаме, щяха да ни струват над 1 милион лева на година."
През 2008 г. фондация „И аз мога“ си партнира с родителската организация „Деца спроблеми в развитието“. Фондацията насочи всичките си усилия и набеляза фирми, коитода дарят своите продукти и труд за изграждането на медицински център за деца с множество увреждания в Студентски град.
Междувременно актрисата Диана Любенова също пожела да помогне. Съпругът й работи в холивудски продукции и реши, че е добра идея да ни позират известни актьори”, казва Радева. Ето как звезди като Антонио Бандерас позираха с тениски I Can Too и станаха посланици на фондацията.
За да въздействат фотосесиите, средства за български деца с увреждания може да се набират и в САЩ. Затова през 2012 г. Нели Радева регистрира фондацията в САЩ. През същата година тя и нейният екип започват работа по изграждането на център за деца с аутизъм в Пловдив. Започнаха от нулата, но намериха спонсори за всичко. През 2015 г. центърът вече работи и е най-големият по рода си в България. Междувременно фондацията помага за адаптирането на жилищата към нуждите на децата с увреждания и продължава да организира концерти и художествени изложби за своята кауза.

„Имаше компании, с които сме работили, които искаха да работим само с тях. Това нямаше как да стане, защото организирахме стотици събития. Опитахме се да се редуваме, за да не обидим някого.” През 2018 г. фондация „И аз мога“ и Фантастико събраха 100 хил. лв. за „Мобилен терапевт“ специализиран автомобил, който ще се използва от Център за надежда за превоз на деца.
„Това е същото превозно средство, за което основах фондацията преди 12 години. Най-накрая намерихме донор”, казва Радева.

В началото на 2020 г. пандемията спря събитията на живо и Радева започна да си играе с идеята за собствен бизнес.
Започнала да се интересува от органична козметика и се замисля дали не би могла да разработи собствени продукти в България и да ги изнесе в САЩ, където пазарът на органични продукти е много по-развит. Тя намира инвеститор за проекта и създава Naturelle. Въпреки това веригата за доставки претърпя неуспехи. През есента на 2021 г. беше готов първият й продукт - пастата за зъби, а приятели на Радева от България закупиха няколко бройки. Това променя мисленето на Нели Радева и тя все пак решава да започне да
продава в България. Въпреки това, тя не успя да постигне големи обороти от паста за зъби; оборотът беше важен, за да може тя да намери допълнителни инвеститори. Така тя се захвана с други продукти. Тя показа на екипа ни продукти, които все още не са представени на пазара.
Това са хидратиращ крем за тяло и дизайнерска козметична чантичка, в която могат да се поберат няколко от продуктите от козметичната линия. Тя сподели, че за чантите си е сътрудничила с компания, която произвежда едни от най-емблематичните марки в света.


През годините, в които работи във фондацията, Нели Радева създаде важни контакти. С тяхна помощ тя успя да позиционира Naturelle в 60 магазина, включително салон за красота в Ню Йорк и бутик в центъра на Бевърли Хилс, всичко това в рамките на три месеца. Казва, че не е трябвало да убеждава никого да работи с нея, защото това е техният начин да кажат „И аз мога“ – мога да помогна на български деца с увреждания.

 

 

Назад към блога